Додатно финансирање за Пројекат регистрације некретнина
Правни основ за проведбу пројекта Додатно финансирање за Пројекат регистрације некретнина (ДФ ПРН) чине:
У Федерацији Босне и Херцеговине Додатним финансирањем за Пројекат регистрације некретнина управља Федерална управа за геодетске и имовинско-правне послове. Институционални оквир чине директор Федералне управе за геодетске и имовинско-правне послове, Сектор за управљање пројектима из Програма јавних инвестиција и Јединица за проведбу пројекта.
Јединица за проведбу пројекта Додатно финансирање за Пројекат регистрације некретнина ђелује у оквиру Сектора за управљање пројектима из Програма јавних инвестиција и одговорна је помоћнику директора за управљање пројектима из Програма јавних инвестиција. Јединица за проведбу пројекта Додатно финансирање за Пројекат регистрације некретнина састоји се од државних службеника и стручњака са професионалним искуством неопходним за успјешну проведбу активности који су ангажовани по уговору. Јединица за проведбу пројекта пружа свакодневну оперативну и техничку подршку Сектору у вези с проведбом пројекта Додатно финансирање за Пројекат регистрације некретнина.
Развојни циљ пројекта Додатно финансирање за Пројекат регистрације некретнина
Развојни циљ пројекта Додатно финансирање за Пројекат регистрације некретнина је подршка развоју одрживог система за регистрацију некретнина са усклађеним земљишнокњижним и катастарским евиденцијама у урбаним подручјима Федерације Босне и Херцеговине и Републике Српске. Регистри података о некретнинама (земљишне књиге и катастри) дају основне информације за земљишну администрацију и успоставу Државне инфраструктуре просторних података. Они се сматрају усклађенима када је њихов садржај међусобно повезан и потврђен.
Додатно финансирање за Пројекат регистрације некретнина искориштава успјешну проведбу рјешења донесених у оквиру оригиналног Пројекта регистрације некретнина и одржава замах досад остварених резултата. Осмишљен је за поступно повећање стратешких улагања у овај сектор која се морају убрзати али се не могу финансирати из редовног буџета, а други развојни партнери их нису предвиђели.
Преглед пројекта Додатно финансирање за Пројекат регистрације некретнина
ДФ ПРН одговара на потребу за поступним повећањем активности које су успјешно проведене у оквиру оригиналног пројекта регистрације некретнина. Омогућит ће институцијама које га проводе да поступно повећају улагања у изградњу одрживог система регистрације некретнина са усаглашеним евиденцијама из земљишних књига и катастара. То ће постићи додатним улагањима у усклађивање података, јавне радове, ИТ, подршку политици и изградњу институција. ДФ ПРН ће такођер допринијети спремности овог сектора на будућа улагања путем додатних улагања у подршку политици и изградњу институција.
Додатно финансирање за Пројекат регистрације некретнина има три компоненте:
Компонента А - Развој података за регистрацију некретнина
Компонента Б – Развој инфраструктуре за регистрацију некретнина
Компонента Ц – Развој политика и институционална изградња и управљање Пројектом
Компонента А - Развој података за регистрацију некретнина
Подршка хармонизацији земљишнокњижних и катастарских података о земљишту, објектима и правима на основу стварног стања на терену, укључујући (И) мапирање потенцијално рањивих група, социјални мониторинг и кампање информисања јавности за подршку регистрацији права на некретнинама, те векторизацију графичких катастарских планова; (ИИ) утврђивање катастарских података за хармонизацију са земљишнокњижним подацима у Федерацији, те проведбу наведене хармонизације; (ИИИ) векторизирање и креирање катастарске базе података; (ИВ) успоставу и имплементацију аранжмана за контролу квалитета успостављених за хармонизацију података.
Израда података о регистрацији некретнина потакнут ће и подржати усклађивање података из земљишних књига и катастра о земљишту, зградама и правима на основу стварне ситуације на терену. Циљ остаје успоставити ажурне и међусобно повезане базе података земљишне књиге и катастра у Федерацији БиХ током поступка који се назива усклађивање података. Ова поткомпонента додатно ће проширити покривеност дигиталним катастарским картама у БиХ.
Ова компонента ће осигурати једнак третман свих грађана без обзира на њихов род, националност или социјални статус уз пратећи технички рад на терену с подизањем свијести јавности, мапирањем рањивих група и функцијама праћења социјалних аспеката пројекта.
Компонента Б – Развој инфраструктуре за регистрацију некретнина
Побољшање радних услова и инфраструктуре у катастарским и земљишнокњижним уредима путем, између осталог: (и) реновирања и модернизације уреда и набавке адекватних возила; (ии) развоја и проведбе стратегије и система информационих и комуникационих технологија (ИКТ), укључујући структуру за стратешко управљање ИКТ-ом; (иии) обезбјеђење адекватног намјештаја и опреме.
Развој инфраструктуре за регистрацију некретнина надопунит ће улагања урађена у оквиру оригиналног пројекта за даљње побољшање радних услова у сектору земљишне администрације кроз обнову уреда, осигурање намјештаја и опреме, израду дигиталних архива, набавку возила и геодетске опреме, јачање капацитета за управљање информационим технологијама институција које врше проведбу и побољшање постојећих ИТ система.
Ова компонента ће подржати успостављање стратешке управљачке структуре ИТ и даљи развој ИТ-а и пружање е-услуга за сектор земљишне администрације. Даље побољшање услова рада довест ће до побољшања квалитете корисничких услуга и стандарда услуга у сектору земљишне администрације.
Компонента Ц – Развој политика и институционални развој и управљање Пројектом
Подршка развоју политика и институционалном развоју у одрживости и управљању регистрима некретнина и подршка управљању и праћењу Пројекта путем пружања техничке помоћи, обуке, инкременталних оперативних трошкова и опреме.
Развој политика и изградња институција, те управљање пројектима и даље ће пружати политичку, законодавну, организациону и функционалну потпору у стварању окружења у којем се може постићи циљ пројекта и могу одржати резултати пројекта. Ажурират ће се дугорочне стратегије и пословни планови, а наставит ће се програм обуке и едукације намијењен упосленицима у институцијама земљишне администрације у цијелом сектору.
Компонента Ц такођер укључује потребну подршку за управљање Пројектом и мониторинг. Такођер ће подржати провођење додатне кампање подизања свијести јавности и додатног испитивања задовољства корисника услуга земљишне администрације, као и мониторинг технике евалуације учинка пројекта с циљем процјене користи коју грађани имају од програма регистрације некретнина.
Информације о пројекту су доступне и на web страници Свјетске банке:
хттпс://пројецтс.wорлдбанк.орг/ен/пројецтс-оператионс/пројецт-детаил/П169463
Са линка испод можете преузети документ Оквирни план околинског управљања, РЕРП АФ: