Na osnovu člana V 3. d) Ustava Bosne i Hercegovine i saglasnosti Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (Odluka broj 01, 02-05-2-630/13, od 23.07.2013. godine), Predsjedništvo Bosne i Hercegovine je na 38. redovnoj sjednici, održanoj 07.08.2013. godine, donijelo Odluku o ratifikaciji Sporazuma o finansiranju (Projekat registracije nekretnina) između Bosne i Hercegovine i Međunarodne asocijacije za razvoj, koji je potpisan u Sarajevu, 25.01.2013. godine, na engleskom jeziku (Službeni glasnik BiH-Međunarodni ugovori br. 17 od 12.09.2013. godine).
Projektni sporazum između Federacije Bosne i Hercegovine i Međunarodne asocijacije za razvoj je potpisan u Sarajevu 17.07.2013. godine, a Supsidijarni sporazum (Projekat registracije nekretnina) između Bosne i Hercegovine i Federacije BiH je potpisan 21.08.2013. godine.
Sporazum o finansiranju između Bosne i Hercegovine i Međunarodne asocijacije za razvoj kao i Projektni sporazum između Federacije BiH i Međunarodne asocijacije za razvoj i Projektni sporazum između Republike Srpske i Međunarodne asocijacije za razvoj su 23.09.2013. godine proglašeni efektivnim od strane Međunarodne asocijacije za razvoj. Rok za završetak Projekta je 31.07.2018. godine.
Projekat registracije nekretnina predstavlja nastavak Projekta registracije zemljišta koji je uspješno implementiran u periodu april 2007.- juni 2012. godine
Projektom u FBiH upravlja Federalna uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove i uz nju Federalno ministarstvo pravde za dijelove Projekta koji se odnose na zemljišnu knjigu u FBiH.
Jedinica za implementaciju Projekta je uspostavljena u Federalnoj upravi za geodetske i imovinsko-pravne i sastoji od državnih službenika i stručnjaka angažiranih po ugovoru i sa radnim iskustvom potrebnim za uspješnu implementaciju aktivnosti Projekta. Jedinica za implementaciju Projekta je odgovorna za neposredno izvršenje Projekta i za svoj rad odgovara Rukovodiocu Jedinice, ali glavnu odgovornost za implementaciju ima Federalna uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove. Jedinica za implementaciju Projekta se fokusira na povjereničke funkcije (nabavke, finansije, povlačenje sredstava), vrši konsolidaciju i izvještavanje o indikatorima monitoringa, nadzor nad planovima za okolišno upravljanje u toku građevinskih radova i pruža usluge prevođenja.
Međuentitetska koordinacija implementacije Projekta je organizovana kroz Odbor za koordinaciju Projekta (PCB). Uloga PCB-a je da koordinira aktivnosti Projekta i da razmjenjuje informacije o projektu čime će se osigurati usklađen pristup između entiteta. PCB se sastoji od šest imenovanih predstavnika, po tri iz svakog entiteta, i to predstavnika entitetskih geodetskih uprava, ministarstava pravde i ministarstava finansija.
Kvartalni izvještaji koji sadrže tabelu i indikatore monitoringa, kao i narativni izvještaj s općim prikazom napretka Projekta i važnih pitanja, se u Federaciji Bosne i Hercegovine pripremaju u Jedinici te se nakon odobrenja od strane Direktora Federalne uprave za geodetske i imovinsko-pravne poslove dostavljaju Vladi FBiH, Federalnom ministarstvu finansija/financija, Federalnom ministarstvu pravde i nadzornom timu Svjetske banke. Navedeni kvartalni izvještaji se prezentiraju Vladi FBiH i predstavljaju osnovu za redovne diskusije o napretku Projekta i pitanjima koja se odnose na Projekat.
Razvojni cilj Projekta je pružanje podrške razvoju održivog sistema registracije nekretnina s usklađenim zemljišnoknjižnim i katastarskim evidencijama u urbanim područjima i Federacije Bosne i Hercegovine i Republike Srpske. Registri nekretnina (zemljišne knjige i katastri) pružaju podloge za zemljišnu administraciju i za uspostavljanje nacionalne infrastrukture prostornih podataka. Oni se smatraju usklađenima kada su njihovi sadržaji međusobno povezani i verificirani. Održivost se mjeri stepenom u kojem institucija generira prihode koji odgovaraju njenim troškovima, naplaćuje pristupačne takse, pruža kvalitetne usluge bez diskriminacije i u razumnim rokovima. Ključna pokretačka snaga za sistem registracije nekretnina biće registracija prava na nekretninama i hipoteka, kao i dostupnost pouzdanih informacija za omogućavanje investicija, oporezivanja nekretnina i prostornog planiranja, te za omogućavanje socijalnog monitoringa transakcija nekretninama.
Korisnici Projekta su (i) javnost, koja može da ima u vlasništvu, iznajmljuje, drži pod hipotekom i koristi nekretnine pod zaštitom pravne registracije prava, (ii) poslovna zajednica koja investira i koja se može osloniti na siguran pristup nekretninama i poboljšanu dostupnost kredita, (iii) vladine institucije i opštine, koje mogu da koriste pristup tačnim prostornim podacima u cilju povećanja svojih prihoda i za donošenje svojih odluka, te (iv) institucije za zemljišnu administraciju, koje će imati koristi od održivijeg rada i politika za osoblje.
Društvo u cjelini će imati koristi od poboljšanog rukovođenja zemljištem, podržanog ažurnim i lako dostupnim prostornim informacijama o nekretninama i transakcijama nekretninama, što će dovesti do povećanja stepena preuzimanja odgovornosti i donošenja odluka na temelju informacija, kao i kreiranja politika vezanih za zemljište, nekretnine i prirodne resurse.